korv kan vara gott i...

Korv stroganoff         4 pers

Du behöver:

1 paket kycklingkorv

2 st små gul lökar eller en stor lök

1 st röd paprika

2-3  msk margarin

400 g passerade tomater (en burk med mosad krossade tomater)

1 dl mjölk

2-3 msk tomatpure

1 krm salt

1 krm peppar

Gör så här:                

  1. Skär korven i skivor. Lägg i margarin i en teflonkastrull och låt det smälta, lägg sedan i korven och låt det stekas i 5 min, låt värmen vara på 5:an.
  2. Hacka löken och paprikan under tiden i strimlor eller tärningar, lägg löken och låt det stekas med korven i 5 min. Lägg sedan i paprikan och låt det stekas i 3 min, rör om.
  3. Häll sedan i passerade tomater och rör runt. Häll på creme fraiche, rör om, lägg sedan i tomatpure. Rör om och låt det koka i 2 min.
  4. Lägg sedan i kryddor, efter smak. Låt det puttra på 4:an i ca 10 min.

Servera med Ris och tomat/gurka sallad

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback