Gott folk... flyg inte i december!!!!

Det är kaos i HELA Europa!!!!
Det är inställda flyg, och igår var det riktigt kaos överallt.

På loungen frågade alla passagerare vad som var fel, vi visste inget och hade inte fått någon information. Det var främst flyget till London Heatrow som det blev förseningar och inställda flyg. Och då fick vi oförstående passagerare som attackera oss med frågor om flyget och varför vi inte hade öppet längre. Vi stängde kl 21.00 igår och enligt informationen som skulle komma 21.10 så skulle flyget gå vid ca 23 tiden. Men vi var tvungna att stänga kl nio, som vanligt för att vi hade inte fått andra besked om att ha öppet längre. Det var många missnöjda passagerare men vi kunde bara följa vårt schema och göra vårt bästa utav det. Men det var några enstaka som inte ville ge upp fajten.

En kvinna kom fram till mig och fråga:
Hon: varför har ni inte öppet längre?
Jag: vi har inte fått något besked om att ha öppet längre och vi stänger 21.00, alltså om en halvtimma, och nu kan vi inte ha öppet längre även om de ringer. De ska helst ringa 1 timma innan vi stänger och be oss ha öppet. Då får vi betalt för den tiden som det är extra öppet.
Hon: Kan inte du ringa och fråga om du får ha öppet längre. Ni ska ju tänka service, och göra det bästa för oss för att vi ska komma tillbaka. Varför ringer inte du, om jag jobbade här skulle jag göra det. Men jag jobbar på en bank om det var sån här koas skulle jag ta saken i egna händer för att ge bra service.
Jag tänker: på en bank skulle man aldrig ha öppet längre, de håller verkligen sina tider och alla jobbar inte på samma sätt, och kom inte och säg att jag kan ta saken i egna händer, för det får jag inte göra när det gäller att hålla öppet längre vid förseningar. Vad säger du människa, ska jag jobba 3 timmar extra utan betalning, då får du hjälpa mig!!!! Hon får dessutom en annan passagerare att ta fajten med henne mot stackars mig som är sjuk och hes och ska försöka förklara.
Jag svarar: Det ligger inte i våra händer att ta ansvar för att ha öppet längre, BA (som då är ansvariga för londonflyg osv) ska ringa oss och be oss att ha öppet längre, om de inte gör så följer vi ordinarie schema, och vi har varit här hela dagen och om vi inte får besked från BA eller våra chefer på företaget jag jobbar för, så kan vi inte göra något.
Då kommer min härliga kollega LISE och säger: Vi kan inte ringa någon för vi har inte en telefon som funkar, så tyvärr kan vi inte hjälpa er. 
Jag tyst:  TACK LISE :D
Men hon fortsätter ändå.
Jag: Som min kollega sa, vår telefon funkar inte, jag är en serviceinriktad person men jag jobbar inte extra i 2-3 timmar utan att få betalt även om jag vill det. Så jag kan inte hjälpa er.
Då börja de sucka och gå undan... ÄNTLIGEN!!!


Deras flyg blev inställt till idag fram till kl 14.00 ( då vissa kom tillbaka till loungen på morgonen) får de veta att alla flyg till london är inställda med våra bolag.
Så flyg inte inom Europa... och om ni gör det, var snälla mot personalen. Det är svårt i sådana situationer speciellt om man inte får tillräcklig info som personal.

Lång historia men skönt att få ut det... Idag är det mycket lungnare och nu gick LISE hem, som jag jobbade med igår och idag. Igår gick allting bra ändå, rätt så okej. Det var ju tur att jag jobba med LISE, för då går det alltid bra och vi har roligt när vi jobbar tillsammans :D

Nog om det... ska skriva lite secept nu kanske.... ska kolla läget först i loungen...

Ha det gööötttt
GiA


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Hej min vän !



Vad fint du skriver vännen, du har en jättefin blogg och den är väldigt fint skriven. Kramar Lise

2010-12-18 @ 22:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback